New York Explorer Pass Adds Attractions, Increases Savings

New York, NY — From Madison Square Garden to Madame Tussauds Wax Museum, the New York City Explorer Pass features several of New York City’s best tourist attractions, allowing visitors to mix and match attractions and customize their vacation. With the addition of twelve exiting new attractions and the option of choosing 3, 5, or 7 attractions, the pass now offers even more convenience and flexibility in this credit card-sized smartcard.

When Smart Destinations launched the New York City Explorer Pass in the spring of 2007, the pass featured over a dozen top tourist attractions including the NBC Studio Tour, Top of the Rock™ Observation Deck, and the Metropolitan Museum of Art. Now the roster of attractions has more than doubled to include such favorites as the American Museum of Natural History, Guggenheim Museum (available in April, 2008), Madame Tussauds New York, Radio City Music Hall Stage Door Tour, Madison Square Garden, Bike and Roll Bike Tours, Lincoln Center Tour, the Whitney Museum of American Art, and the Sports Museum of America (opening in spring of 2008).

"The Explorer Passe New York City coloca todas as melhores atrações da cidade ao seu alcance", disse o presidente da Smart Destinations Cecilia Dahl. "As novas adições como o Madison Square Garden Tour e do Museu Americano de História Natural oferecer ainda mais opções para que você possa obter a melhor experiência de New York City. Com economias exclusivos na Bloomingdales, Heartland Brewery & Rotisserie, e outros varejistas e restaurantes de Manhattan, você obtém uma economia adicional apenas para mostrar seu passe. "

Cardholders have their choice of twenty-nine exciting attractions and can mix and match with the Choose 3, Choose 5, and Choose 7 options. The New York City Explorer Pass also allows users to skip the ticket line at several attractions, so they can spend more time exploring the city and less time waiting in line. The pass’ smart card technology makes it easy for tourists to visit a variety of attractions without spending a lot of money. Visitors can purchase the New York City Explorer Pass online at www.explorerpass.com/newyorkcity.

Smart Destinations at a Glance:

• Cartão Go Boston ™ Lançado em 2003 , Vai o cartão San Francisco ™ em 2004 , Seguido por 10 cidades adicionais em 2005 , 2006 e, mais recentemente, New York City, Blue Ridge, e em Maui 2007 .
  • Mais do que 1 , 000 parceiros de distribuição e filiais em mais de 25 países, incluindo a Virgin Holidays, American Airlines Vacations, Férias Sudoeste, O Mark Viagens Corporation, National Grupo Lazer e grandes operadores turísticos on-line, tais como Expedia, Travelocity, Viator, Orbitz e muito mais.
  • Recipient of more than $7.5 M investment from North Hill Ventures, the venture investment arm of Capital One and Zon Capital Partners, a private venture capital firm.
  • Cecilia Dahl, presidente e fundador, é um veterano da indústria de viagens a negócios por atacado, anteriormente com Collette Vacations. Kevin McLaughlin, CEO e fundador, é um empresário veterano com experiência em marketing e gerenciamento de produto para produtos de alta tecnologia.

New York City Explorador Passe At A Glance:

• O produto é um único, fácil de transportar cartão inteligente utilizado como um bilhete para o cliente & rsquo; s escolha de admissão à 3 , 5 , ou 7 atrações. O passe elimina a necessidade de papelada e cupons.
  • Adulto Explorer passa início em US $ 69 . 99 e criança Explorer passa em US $ 42 . 99 (preços eficaz abril 1 ).
  • Pass é válido para 30 dias, para que os clientes têm muito tempo para saborear seu tempo em Nova York sem pressa.

Headquartered in Boston, MA with locations throughout North America, Smart Destinations is the premier provider of unlimited admission attraction passes in 15 major North American travel destinations from Oahu to New York City. Smart Destinations’ Go Cards and Explorer Passes offer pre-paid access to over 425 museums, attractions, and tours for one fixed price. The combination of savings and convenience has resulted in 94% customer satisfaction as measured by 3rd party research and helped the company rank 78 on the Inc 500 list of fastest growing companies. Distributed through major travel services in 25 countries, corporate HR departments and their vendors, as well as on the Web, Smart Destinations’ products are a “trusted companion” for the best a destination has to offer at an unbeatable price point.