Smart Destinations Offers The Only Mobile-Enabled Ticket In The Attraction Pass World And Receives Two Patents For Its Mobile Validation Technology

As the world becomes more mobile — a 2015 Pew Research Study reports nearly two thirds of Americans own a smartphone — Smart Destination’s Go City Card has the unique distinction of being the only mobile enabled ticket in the pass world.

BOSTON, MA (October 20, 2015) — As the world becomes more mobile — a 2015 Pew Research Study reports nearly two thirds of Americans own a smartphone — Smart Destinations’ Go City Card has the unique distinction of being the only mobile enabled ticket in the pass world.

De acordo com Matt Higgins, diretor de tecnologia da Smart Destinations, "na verdade, acabamos de receber uma segunda patente para o nosso software personalizado que permite a validação móvel de nossos passes".

A patente mais recente envolve software que processa uma venda "com pelo menos um termo não especificado". Isso significa que quando a Smart Destinations vende um cartão Go City on-line, a empresa não sabe exatamente quando o passe será usado ou em qual atração. A tecnologia permite que o Smart Destinations reconheça um passe para alguma data no futuro em qualquer 450 atrações, confirme o pagamento à atração e permita que o portador de passe ganhe entrada.

A outra patente, também recebidos em 2015 , Tem a ver com a admissão de processamento para um local, relacionando o acesso a uma varredura de um código QR.

Higgins notes that Smart Destinations has installed approximately 1,000 reader devices at 450 attractions across the country to enable consumers to gain access to attractions via their smartphones rather than having to use the old rip it ticket book format.

Enquanto a Smart Destinations ainda vende o cartão Go City através de lojas físicas em cada um dos 11 cidades que serve, aproximadamente 90 % de seu público opta por usar o acesso à tecnologia do smartphone.

For additional information, visit GoCityCard.com.

Sobre Vai o cartão Cidade

Go City Card, a division of Smart Destinations, sells multi-attraction passes to 11 of the most popular tourist destinations in the U.S. including Boston, Chicago, Las Vegas, Los Angeles, Miami, New York City, Oahu, Orlando, San Diego, San Francisco, and Washington, DC. Go City Cards can be purchased online and instantly delivered to a traveler’s smart phone or they can be bought at brick and mortar outlets within a city upon arrival. Travelers choose from different types of passes to fit their needs including an all-inclusive pass which provides carte blanche to visit any of that city’s included attractions or a “Build Your Own” which enables a traveler to create their own itinerary. Depending upon the pass selected, travelers can realize a savings of up to 55% less than paying at the gate. All passes come with valuable extras including the ability to skip the line at select attractions and comprehensive guidebooks that offer insider tips and bonus discounts on shopping and dining.

For additional information, visit GoCityCard.com.

Press Contact:

David Ezra